secundair logo knw 1

Het algemeen bestuur van Waterschap Vallei en Veluwe draagt Marijn Ornstein voor als nieuwe dijkgraaf. Ze gaat na haar benoeming 1 februari 2021 aan de slag.

Marijn Ornstein vk 180 Marijn OrnsteinOrnstein (49 jaar) is werkzaam bij Royal Schiphol Group, waar ze verantwoordelijk is voor de fysieke veiligheid, waaronder het brandweerkorps van de luchthaven. Van 2011 tot 2015 ontwikkelde zij het duurzaamheidsbeleid voor Schiphol. Daarnaast is ze voorzitter van het bestuur van VVD Amsterdam en vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van Pantar, de sociale werkvoorziening in Amsterdam.

Het algemeen bestuur denkt in Ornstein ‘een bevlogen en kleurrijke kandidaat gevonden die partijen verbindt en ervaring heeft in zowel de politiek bestuurlijke, maatschappelijke en private sector’. De vertrouwenscommissie voerde in september en oktober gesprekken met kandidaten. Er hadden zich 68 mensen aangemeld voor de functie.

Ornstein volgt Tanja Klip-Martin op. Zij zou aanvankelijk al 1 augustus stoppen als dijkgraaf, maar die datum ze opgeschoven omdat de wervingsprocedure door de coronacrisis aanvankelijk moeizaam verliep. Medio juni werd de procedure herstart. Klip beëindigt nu op 1 januari 2021 haar werk voor Vallei en Veluwe.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.