secundair logo knw 1

Hans Cappon, lector van het lectoraat Watertechnologie binnen de HZ University of Applied Sciences, houdt 14 juni zijn lectorale rede. Hij zal uiteenzetten wat watertechnologie kan bijdragen aan voldoende en kwalitatief goed water in een deltagebied als Zeeland.

Hans Cappon 180 vk Hans CapponCappon is al sinds 2020 werkzaam als lector, maar zijn inauguratie heeft mede door de coronacrisis sindsdien nog niet plaatsgehad. Op 14 juni wordt voorafgaand aan de rede van Cappon een symposium gehouden met lezingen over waterthema’s in de regio. De titel van Cappons’ rede is: ‘De schoonheid van water in het geding’.

Het lectoraat Water Technology van de Zeeuwse hogeschool HZ onderzoekt onder meer hoe water zo efficiënt mogelijk kan worden gebruikt of hergebruikt. De leiding van het lecoraat werd in 2020 door Niels Groot overgedragen aan Cappon, die aan de hogeschool had gewerkt aan vele watertechnologieprojecten.

Cappon is naast zijn werk als lector ook docent waterzuivering aan de HZ op BSc en MSc niveau en docent en onderzoeker in Urban Systems Engineering bij de vakgroep Milieutechnologie aan de Wageningen University & Research. Eerder werkte hij bij TNO en de Katholieke Universiteit in Leuven.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.