secundair logo knw 1

Ilias Admi (14) uit Amsterdam-Zuidoost is de nieuwe jeugdbestuurder van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht. Ilias toonde zich in een slotdebat volgens een jury de beste kandidaat voor de functie van jeugdbestuurder.

Nieuwe jeugdbestuurder Ilias 180 vk Ilias AdmiHet debat had plaats op het hoofdkantoor van waterschap Amstel, Gooi en Vecht. De zes kandidaten konden zich middels een pitch presenteren. Dat ging Ilias het beste af, aldus de jury onder voorzitterschap van dagelijks bestuurder Peter Smit. “Ilias laat zien dat hij in staat is om thema's van het waterschap zoals sterke dijken, voldoende water en klimaatadaptatie bij zowel jongeren als volwassen weet te activeren en onder de aandacht te brengen.”

Ilias heeft al bestuurlijke ervaring, hij was eerder onder andere kinderburgemeester van Amsterdam. De nieuwe jeugdbestuurder wil jongeren bewust maken van de taken van het waterschap. Ilias: “Heel veel jongeren weten niet wat de impact is als er een dijk doorbreekt. Dan stroomt een groot gedeelte van Nederland onder water. Ik vind het belangrijk dat hier meer aandacht voor komt. Ik denk dat via entertainment we dit voor elkaar kunnen krijgen, daarom wil ik graag een film gaan maken die jongeren inspireert rondom het thema water.”

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.