secundair logo knw 1

Koen de Snoo is aan de slag gegaan als interim algemeen directeur van Waternet. Hij moet leiding geven aan Waternet en vorm geven aan organisatie van de vernieuwde stichting.

koen de snoo vk 180 Koen de SnooDe Snoo volgt Annelore Roelofs op die in februari is gestopt als algemeen directeur. Haar taak werd tijdelijk ingevuld door Renze van Houten, directeur strategie en ontwikkeling.

Nu is De Snoo aan zet om de transitie van Waternet in goede banen te leiden. Het Amsterdam watercyclusbedrijf krijgt na een moeizaam bestuurlijk proces een andere opzet. De vernieuwde stichting krijgt drie aparte kolommen (watertaken Amstel, Gooi en Vecht, watertaken Amsterdam en Drinkwatertaken). Het Stichtingsbestuur bestaat uit een onafhankelijk voorzitter, de dijkgraaf van het waterschap en wethouder Water van gemeente Amsterdam.

De Snoo heeft veel ervaring in het publieke domein. Hij werkte eerder als loco-gemeentesecretaris en directeur concern bedrijfsvoering van gemeente Den Haag, directeur Duurzaamheid bij het ministerie van Infrastructuur en Milieu, directeur Financiële en Economische zaken bij het ministerie van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer en Inspecteur der Rijksfinanciën bij het ministerie van Financiën.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.