secundair logo knw 1

Lambert Verheijen is beëdigd als waarnemend dijkgraaf van Waterschap Limburg. Hij vult de plek in die plotseling vrij is gekomen na het vertrek van Patrick van der Broeck.

Lambert Verheijen b 180 vk Lambert VerheijenDe Limburgse Gouverneur Emile Roemer heeft Verheijen beëdigd. Hij wenste Verheijen veel succes in zijn nieuwe rol als waarnemend dijkgraaf, maar sprak ook ‘een groot dankjewel’ uit in de richting van Van der Broeck voor diens 'tomeloze inzet en kundigheid in zijn periode als dijkgraaf’.

Verheijen (1954) kent de wereld van het waterschap. Hij was van 2005 tot 2021 dijkgraaf van waterschap Aa en Maas. Daaraan voorafgaand was hij gedeputeerde in de provincie Noord-Brabant (1992 tot 2005). Ook in de landelijke politiek was Verheijen actief; van 2015 tot 2019 was hij lid van de Eerste Kamer namens de PvdA.

Zijn benoeming tot tijdelijke dijkgraaf kwam nadat de fractievoorzitters in het algemeen bestuur ten overstaan van de gouverneur te kennen hadden gegeven vertrouwen te hebben in Verheijen. Op termijn wordt gezocht naar een nieuwe dijkgraaf.

 

LEES OOK
H2O Actueel: Patrick van der Broeck stopt als dijkgraaf Waterschap Limburg

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.