secundair logo knw 1

Dijkgraaf Lambert Verheijen heeft de voorzittershamer van waterschap Aa en Maas definitief neergelegd. De leden van het algemeen bestuur namen vanmiddag afscheid van hun voorzitter, de langstzittende dijkgraaf van Nederland.

Lambert Verheijen 180 vk Lambert VerheijenVerheijen heeft 16 jaar leiding gegeven aan het Brabantse waterschap. Hij begon in 2005 als dijkgraaf. Vanaf 1987 was hij lange tijd lid van Provinciale Staten van Noord-Brabant, en sinds 1992 ook lid van Gedeputeerde Staten. Van 2015 tot 2019 zat Verheijen namens de PvdA in de Eerste Kamer. 

Hij gaat nu met pensioen. Bij zijn afscheid waren er veel waarderende woorden, met daarin aandacht voor zijn kennis van waterzaken en grote betrokkenheid.

De bestuurder, dit jaar nog genomineerd voor Beste Lokale Bestuurder 2020, neemt met gemengde gevoelens afscheid. “Natuurlijk kijk ik ernaar uit om meer tijd te hebben voor mijn gezin en andere dingen in het leven waar ik van geniet. Maar dijkgraaf zijn van dit waterschap is de mooiste baan die je kunt hebben. En werken aan water is nooit af. Er liggen grote klimaatuitdagingen voor ons.”

De opvolger van Verheijen, Mario Jacobs, wordt op 23 april geïnstalleerd.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.