secundair logo knw 1

Gerhard van den Top is aangesteld als voorzitter van het Expertise Netwerk Waterveiligheid (ENW). De dijkgraaf van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht is door minister Cora van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat benoemd.

Gerhard van den Top vk 180 Gerhard van den TopHet ENW is opgericht omdat er behoefte is aan een platform dat het ministerie, waterschappen en andere overheidspartijen kan adviseren op het gebied van waterveiligheid. Het ENW adviseert gevraagd en ongevraagd. 

Leden van het ENW zijn werkzaam bij onderzoeksinstituten, universiteiten of bij een overheidsorganisatie met een verantwoordelijkheid voor waterveiligheid. Daarmee is in het netwerk wetenschappelijke kennis en praktijkervaring gebundeld.

Van den Top is afgelopen jaren nauw betrokken geweest bij waterveiligheid en innovatie. Naast zijn rol als dijkgraaf van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht was hij afgelopen jaren onder andere voorzitter van de Projectoverstijgende Verkenning (POV) Macrostabiliteit. 

In het verleden was Van den Top als directeur van Vitens Evides International verantwoordelijk voor toepassing van innovaties in internationale wateropgaven.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.