secundair logo knw 1

Bert Lemmens heeft de groen-blauwe handdruk van waterschap Aa en Maas gekregen. Dagelijks bestuurder Ernest de Groot reikte de onderscheiding uit.

Bert Lemmens 180 vk Bert LemmensLemmens krijgt deze onderscheiding vanwege zijn inzet op het gebied van water- en natuuronderzoek, water- en natuureducatie en advisering op het terrein van water- en natuurbeleid en -beheer. Lemmens was 1 van de 10 genomineerden.

De groen-blauwe handdruk (500 euro) is de aanmoedigingsprijs van waterschap Aa en Maas voor inwoners, bedrijven of samenwerkingsverbanden die initiatieven nemen op het gebied van duurzaamheid, hydrologie en ecologie.

Lemmens is al 40 jaar actief lid van het IVN, de vereniging voor natuur- en milieu-educatie. Als coördinator en lid van de Werkgroep Planten Inventarisatie inventariseert hij planten en vegetaties in de regio Laarbeek-Helmond.

Als voormalig lid van de werkgroep bomen/bomenschouw en als lid van de werkgroep Biodiversiteit en Natuurbeleid probeert hij een brug te slaan tussen onderzoek, beleid en beheer. Verder geeft hij lezingen, cursussen en excursies op het terrein van bodems, planten en insecten zoals bijen. Hierbij is Lemmens ook cursus-coördinator.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.