secundair logo knw 1

Onderzoeksinstituut KWR heeft Harry Seah, Deputy Chief Executive (Operations) van PUB, Singapore’s National Water Agency, benoemd als Honorary Fellow. Seah krijgt de prijs voor zijn bijdrage aan de internationale samenwerking op het gebied van waterwetenschap en -beheer. 

Harry Seah 180 vk Harry SeahCEO Dragan Savić van KWR heeft de Award overhandigd tijdens een virtuele prijsuitreiking. Savić prees Seah voor zijn inspirerende rol in het opzetten van internationale onderzoeks- en innovatieprogramma’s en strategische partnerschappen waarbij KWR betrokken is, zoals de Global Water Research Coalition en Watershare. “Met zijn kennis van de watersector heeft hij bruggen kunnen slaan tussen wetenschap en praktijk, om brede maatschappelijke doelen te bereiken.”

Ook noemde Savić Seahs inbreng als topman van PUB. “Als early adopter van Watershare’s visie, opende de heer Seah de deuren van de waterhub in Singapore naar andere Aziatische landen.”

KWR reikt sinds 2015 jaarlijks een Honorary Fellowship uit aan personen die een bijzondere bijdrage leveren aan de onderzoeksgemeenschap en de samenleving. Seah is de vijfde ontvanger van de prijs, na Martien den Blanken, Joan Rose, Willy Verstraete en Ad van Wijk. Een Honorary Fellow wordt aangesteld voor het leven.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.