secundair logo knw 1

Marijn Ornstein is geïnstalleerd als dijkgraaf van het waterschap Vallei en Veluwe. Ornstein volgt Tanja Klip-Martin op, die in december afscheid nam als dijkgraaf.

marijn ornstein 2Marijn OrnsteinDe plechtigheid had vrijdag plaats tijdens een bijzondere vergadering van het algemeen bestuur in het provinciehuis in Arnhem. Ornstein werd geïnstalleerd door de Commissaris van de Koning, John Berends. Loco-dijkgraaf Frans van der Maten droeg de voorzittershamer over.

Ornstein zei tijdens de installatie dat het waterschap aan toekomstige generaties verplicht is om met oplossingen te komen voor het klimaatprobleem: ‘Water, en daarmee het waterschap, speelt daarin een onmiskenbare sleutelrol. Daarom moet water verweven zijn in ieder plan wat raakt aan ruimtelijke ordening.’ 

Als dijkgraaf komt Ornstein in een voor haar onbekende wereld terecht. Ze was werkzaam bij Royal Schiphol Group. Van 2011 tot 2016 ontwikkelde zij het duurzaamheidsbeleid voor Schiphol. Daarnaast was ze voorzitter van het bestuur van VVD Amsterdam en vicevoorzitter van de Raad van Toezicht van Pantar, de sociale werkvoorziening in Amsterdam. Ornstein begon haar carrière als advocaat bij De Brauw Blackstone Westbroek.

Typ je reactie...
Je bent niet ingelogd
Of reageer als gast
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Laat je reactie achter en start de discussie...

Laatste reacties op onze artikelen

Prachtplan Jos ! Nog een argument voor: grondwater is minder kwetsbaar dan oppervlaktewater in tijden van oorlogsdreiging. 
Plan B ja de Haakse zeedijk voor de kust van Nederland maar zelfs ook Belgie en Denemarken!
De grootste veroorzaker van de kostenstijgingen op water, energie en brandstof is de Rijksoverheid. De aandacht kan beter daar op gevestigd worden. De verhoging door de investeringen voor de drinkwaterleidingen is marginaal. Wel een verdiept in de belasting op leidingwater (voor kleingebruikers tot 300m3) van 0,5 EURO per m3? 
Om het helemaal compleet te maken neem ik aan dat beide heren met een zeilboot uit 1624 naar Nederland zijn gekomen om de CO2 voetprint niet teveel te verhogen.